Tábory BLATA

2014 – Divoký západ na Blatech

Termín
: 2.8.-15.8. 2014detektiv

Úvod: v průběhu letošního tábora na Blatech se přeneseme na divoký západ, kde se pokusíme rozšířit území osadníků společně se založením nových osad. Dále si vyzkoušíme i nesnadnou práci dřevorubců, krotitelů mustangů, pistolníků, hráčů hazardu a barmanů. To vše a mnohé další proběhne pod vedením našich zkušených šerifů.

Program a náplň: sledujte táborový deník, aktuality a fotky…

logo_lk

Tento projekt je finančně podpořen z rozpočtu Libereckého kraje.

« z 11 »

Táborový deník

15.8.2014 Pátek

Dorazili jsme domů v pořádku….Fotky a videa budou postupně přibývat.

14.8.2014 Čtvrtek

Po strašidelném ránu (zataženo, mrholení a pak déšť) se počasí umoudřilo a osady mohly vyrazit na závěrečnou hru. Čekala je asi 4km dlouhá trasa a na ní 4 stanoviště s týmovými úkoly. Nejdříve stavba železnice – před vláčkem stavět a za vláčkem rozebírat. Pod hradem se stavěl čtyřmetrový vodovod z brček, o kousek dál jsme budovali věže ze špejlí a pěnových bonbónů a nakonec byl telegraf – slovní přenos obrázku.
Vzhledem k tomu, že za závěrečnou hru se rozdělovalo násobně víc peněz, čekají nás večer při vyhlášení velká překvapení, výsledky jsou velice těsné…

Začínáme balit a zítra dorazíme v 15:30 – 16:00 hod do Liberce.

Moc děkujeme všem, kteří na táboře pracovali a pomáhali ho dlouhodobě připravovat – soutěže byly skvěle připravené a děti si tu užívaly. Tradičně bylo vynikající jídlo! Děkujeme také všem, kteří nás podpořili – ceny do soutěží, koláče, marmelády,…

Těšíme se na příští rok !!!

13.8.2014 Středa

Dopoledne bylo zasvěcené hazardu 😉 – po táboře jsme rozmístili 12 stanovišť, každý si směnil 20 žetonů po 5BD a začali zkoušet štěstí: ruleta, kostky, karty, „automat“,…  protože ne vždy se dařilo, bylo možné směnit další žetony. Po dvou hodinách jsme hry ukončili a sečetli žetony – poučné je, že většina osad skončila v mínusu, nicméně do celotáborové soutěže je odměníme standardně :-).
Odpoledne je opět program po oddílech, např. trojka jde zkoušet slackline, pětka vaří v lomu čaje, šestka si šla vyrábět burgery (pečené na kameni) a sedmička si jde na ohni grilovat kuřata.
Zítra nás čeká závěrečná hra…

12.8.2014 Úterý

Počasí se nakonec umoudřilo a bylo na výlet ideální – výsledkem bylo putování do Jičína (menší dětí s využitím autobusu, starší přes Prachovské skály. Čtyřka dokončila dvoudenní výlet pochodem přes Vidlák do Borku, pak vlakem do Libuně a přes Pařezskou Lhotu do tábora. Sedmička se vydala do Sobotky (pěšky, neb jim ráno ujel v Mladějově vlak 🙂 ).
Večer jsme se po skvělé večeři (vepřové na hořčici + brkaše = ňam ňam) vyfotili. Fotky budou ke stažení a vytištění v plné kvalitě.
Patrně poslední teplý a hezký večer využil sedmý oddíl k nocování pod širákem v lomu za hradem Pařez, některé menší oddíly se vydaly do lomu za tábor sledovat roje Perseid.

11.8.2014 Pondělí

Tak už víme, že i na Blatech může být jiné počasí než slunečno 😉
Dopoledne se konala soutěž „Slepý barman“ – děti poslepu poznávaly ingredience v dětských koktejlech, učily se jejich složení a některé dobroty si namixovaly. Do toho pořád drobně pršelo…
Po obědě (čevabčiči, brambor, salát) vyrazil čtvrtý oddíl na dvoudenní výlet do Krčkovic. Ostatní mají program v okolí tábora, déšť už ustává.
Zítra nás čeká poslední celodenní výlet – jeho přesnou podobu určí počasí :-).

10.8.2014 Neděle

Vzbudili jsme se do krásného dne :-), ráno přijel čestný předseda Svazu českých zlatokopů (za případnou nepřesnost se omlouváme) pan Bláha s paní Novákovou. Na potůčku v Maršově jsme odhalili naleziště zlata! Všechny děti si zkusily (úspěšně) rýžování a kromě bodů do celotáborové soutěže si domů odvezou diplom „Školy rýžování zlata“ s nalepenými zlatinkami. Moc děkujeme za krásnou akci.
Odpoledne se kolem přehnaly menší bouřky a trošku sprchlo.
Naše úžasné kuchařky dostaly volné odpoledne a pro děti se servírovala vděčná večeře – párky v rohlíku, padlo jich cca 210 :-).

9.8.2014 Sobota

Krátce po snídani přijeli hasiči za Stráže a tak bylo soupeření osad zaměřené na vodu a zavlažování… Po první zavlažovací soutěži na ně čekala hasičská štafeta, pak ukázka prvotřídního modelu hasičského auta a na závěr prohlídka techniky. V úplném závěru jsme se svlažili 4m3 vody , bohužel k bráně – do lesa by to třeba vyneslo konečně nějakou houbu.
Oběd byl krááálovský – svíčková.

Je krásně teplo – hledáme vodu pro zítřejší návštěvu zlatokopa.

8.8.2014 Pátek

Na dnešek jsme naplánovali druhý celodenní výlet – většina oddílů zamířila do Jičína a na koupaliště. Výjimkou byly nejmenší děti, jejichž cílem se stal Mladějov a dětské hřiště.
Po návratu nás čekalo pečené kuře s bramborem a rajčatový salát, na výlet měly děti k svačině řízky.

Večer se konala dusárna číslo dvě.

7.8.2014 Čtvrtek

Včera jsme večer opět rozdělovali desetitisíce BD za úspěšné pátrání po desperátech, ale také za kvalitní udržování pořádku v osadě. Večerní zpívání nám zpestřil kankán v podání části oddíláků a sedmého oddílu.
Dnes ráno do osad dorazila technická vymoženost – telegraf. Nejzdatnější jedinci měli za úkol zachytit a dešifrovat rozsáhlou zprávu, která v sobě ukrývala další úkol. Ostatní měli za úkol sestavit kompletní tabulku morseovky včetně pomocných slov a pokud si nevěděli rady, přišli na pomoc ti nejmenší – běhali do lomu zjistit nápovědu.
Na závěr společně v morseovce zapisovali dlouhou depeši.
Po obědě (hrachová polévka, sekaná s br. kaší a zeleninový salát) během poledního klidu proběhlo vystoupení zorganizované Zuzkou Š., po němž děti vytleskali k uměleckým výkonům ještě některé členy sedmičky.
Pak si děti daly meloun a po oddílech se rozešly na odpolední program. K večeři jsou buchtičky s krémem .

6.8.2014 Středa

Na včerejší výlet y bylo ideální počasí, další celodenní výlety budou v pátek.
Při snídani zmizelo 130 rohlíků 🙂 a získanou energii osadníci vložili do soutěže „Lov desperátů“, kterou perfektně připravila Markéta: menší děti běžely za tábor a sbíraly nábojnice (=barevné papíry), starší s nimi vybíhaly nad lom, kde postupně získalyšest podobizen desperátů. Z druhé strany pak byly různé indicie, směřující k dopadení „zločince“ (Adéla :-)).
Po obědě (boloňské špagety) následují opět vycházky do okolí (Pařez, Pelíšek,…) + hry.

5.8.2014 Úterý

Ráno děti dostaly táborová trička a svačiny a všichni vyrazili na celodenní výlet. Nejmenší děti jdou do Mladějova, přes Pelíšek tam zamíří společně i druhý a třetí oddíl. Čtyřka a pětka se vydaly do Jinolic přes Rumcajsovu jeskyni. Šestý oddíl míří na Trosky a sedmý do Jičína.
Večer nás čeká kuře na paprice a pak „dusárna“ v jídelně.
Počasí nám přeje, sprchlo jen nepatrně, bouřky se nám vyhýbají a je krásně teplo.

4.8.2014 Pondělí

Ráno si osadníci na mapě zabrali území, které budou kolonizovat. A nakoupili první farmy, ohrady s dobytkem, poštovní stanice, saloony apod. Tím se peníze vrátily do banky a mohli jsme se pustit do další soutěže zaměřené na rychlost, obratnost a sílu. Následoval oběd (vepřové maso v mrkvi s bramborem). Hrnce zůstaly opět téměř prázdné a potěšující je, že téměř prázdné jsou i nádoby na zbytky – dětem chutná :-).
Odpoledne je zataženo a příjemných 20st. – ideální počasí na procházku po okolí spojenou s hrami.

3.8.2014 Neděle

Totéž platí i o nedělním ránu, nikdo z dětí tábor v šest ráno nebudil :-). Od rána je krásně, dopoledne jsme děti rozdělili do jednotlivých osad (seznamy pro celotáborovou hru si můžete stáhnout zde). Pak jsme zahájili hrou v okolí tábora – zabírání území pro osady. Děti jsou spokojené a hry si užívají.
Po výborném obědě (čína – v hrncích nic nezůstalo 🙂 ) oddíly vyrazily na krátké procházky a hry v okolí tábora, současně dokončujeme úpravy v táboře a vylepšujeme saloon. Čeká nás první slavnostní nástup.

Bouřky se nám téměř vyhnuly, spadlo jen pár kapek a tak jsme zvládli dokončit úpravy tábora, nadělat dříví do zásoby a hlavně nějaké hry.
Po večerním vyhlášení výsledků první soutěže (zábor území) a rozdělení  desetitisíců Blata Dollars mají osadníci za úkol vymýšlet, jakou část území obsadí a co vybudují ze získaných peněz. Na nástupu všichni dostali na krk zlatokopa a k tomu táborový zpěvníček. Po chvilce zpívání jsme se přesunuli k ohni a opékali buřtíky a chleby (jako druhou večeři).

2.8.2014 Sobota

Táborníci z prosluněných Blat zdraví rodiče a kamarády!
Na rozdíl od deštivého Liberce nás Český Ráj přivítal sluníčkem a teplem, snad nám to vydrží.
Sobotní odpoledne bylo hlavně ve znamení hromady práce pro dospěláky a děti z větších oddílů – po ubytování jsme museli postavit dva hangáry – jídelna pro nejstarší oddíly a hlavně budoucí saloon pro večerní nástupy. Menší děti se seznamovaly mezi sebou, s vedoucími a s táborem a jeho okolím. K večeři byla rajská s masovými kuličkami + těstoviny, ve zbytcích bylo po více než stovce strávníků jen pár vrtulek.
Večer jsme si sedli kolem ohniště, představili vedoucí a ostatní personál (pokusíme se co nejrychleji zaktualizovat tyto informace na webu). Pak jsme si chvíli zazpívali a v půl desáté už byl v táboře klid.