Tábory BLATA

2009 – Cestománie po česku

Termín :15.8.-28.8. 2009mafie blata

Historie :  Rok se sešel s rokem a my vás opět zveme  na náš tradiční tábor na Blatech v Českém ráji. Pokud s námi  pojedete, tak vězte, že zažijete něco, co tu ještě nebylo – kterak se  věrozvěstové Cyril s Metodějem vrátili po několika staletích do Čech a na Moravu, aby si prohlédli různá zajímavá místa a aby se poučili ze života dnešních obyvatel.

Využijte proto pozvání naší cestovky a vydejte se s námi na zájezd.

Táborový deník – BLATA 2009

Zde se dočtete co jsme na táboře dělali pěkně den po dni. Fotografie a videa naleznete pod článkem.

28.8. 2009 – Pátek

V pátek balíme, bouráme a těšíme se na shledání v Hanychově.

27.8. 2009 – Čtvrtek

Dopoledne jsme zakončili celotáborovou hru cestou do Prahy – výpravy putovaly po okolí, cestou plnily úkoly a skončily na hradě Pařez – překřtěny na Vyšehrad, kde je naposledy uvítali Cyril s Metodějem. Využili jsme nabídky časopisu ABC a zařadili mezi naše úkoly jimi dodané aktivity.

Celotáborovou hru vyhrály Veselé slívy, po večeři nás čeká vyhlášení, rozdání cen (včetně dárků z ABC a závěrečný táborák.

Odpoledne se na vypravil na prohlídku jičínského letiště ing. Kašpar s kolegy a vyzkoušeli si moderní leteckou dopravu – výsledkem jsou nádherné fotky tábora z ptačí perspektivy.

26.8. 2009 – Středa

Dopoledne celotáborovka  – Olomouc, formou spíše vědomostních soutěží.

Odpoledne program po oddílech – golf v lomu, vzduchovky, …

A večer zlatý hřeb: divadelní představení jednotlivých výprav – tématicky na vylosované žánry. Byla to nádhera – natočená videa se časem objeví na webu! Stojí za shlédnutí!!!

25.8. 2009 – Úterý

Nejmenší tři oddíly jely vlakem do Radvánovic a využily sponzorských poukázek k návštěvě „Šťastné země“ – moc se jim tam líbilo. Čtyřka se prošla po noclehu z Krčkovic do tábora, pětka jela na kole na Kost a šestka navštívila Staré Hrady.

Večer se konala dusárna číslo dvě.

24.8. 2009 – Pondělí

Ráno opět celotáborovka – výlov rybníků v Třeboni – štafeta na „břeh“ do lomu, krásně vyhecovaná atmosféra J.

K obědu něco pro mlsné jazýčky dětí – smažák a brambor. Odpoledne hry v okolí tábora, trojka a pětka se projely na kole (lahůdka – Pařezská Lhota, to je krpál pro labužníky). Čtyřka už vyrazila na dvoudenní výlet do Krčkovic.

Večer dobrůtka – buchtičky se šodó, vylízané ešusy.

23.8. 2009 – Neděle

Dopoledne jsme „navštívili“ Plzeň a tak se vařilo … – všechny výpravy dostaly kotlík, sirky a vodu. Bez rad dospěláků a využití táborové „techniky“ museli co nejrychleji a co nejlépe uvařit 1,5 litru čaje z přírodních plodů. Nejlépe se v kombinaci obou disciplín dařilo týmu Šlápot, který si částečně vynahradil předchozí ztráty….. , že Rouzi!

K obědu jsme si pochutnali na luxusní svíčkové – potlesk pro kuchyň!!!

Večer jsme si po sladké večeři (rýžová kaše) ještě opékali buřtíky na ohýnku.

22.8. 2009 – Sobota

Nejmenší oddíly vyrazily do Prachovských skal, čtyřka vlakem na Hlavatici, pětka v Jičíně a šestka na Troskách. Večer jsme udělali ohýnek a zpívali až do tmy.

21.8. 2009 – Pátek

V rámci celotáborovky jsme se vydali do Písku (na Pelíšek) – stavěli jsme písečnou horu a plácali bábovičky. Vznikla unikátní fotka celého tábora pohromadě na pískovišti.

Na nástupu jsme trochu víc pozpívali, rozdali pochvaly pořádkumilovným táborníkům a šli nabrat síly na celodenní výlet. „Slibovaná“ bouřka se nekonala, dokonce ani skoro nepršelo.

20.8. 2009 – Čtvrtek

Vzhledem k současnému teplu a suchu jsme se přesunuli na Jižní Moravu a dopoledne je třeba zavlažovat pole.

Odpoledne vypukne soutěž „Jak se nejsnáze a nejrychleji dostat k vodě“.

Pole jsme úspěšně zavlažili, ale byla to dřina – trasa vedla kolem Pálavy! Odpoledne všichni řešili, kde se ukrýt před sluníčkem – nejmenší děti vyrazily do Sobotky na koupaliště, starší  oddíly hrály hry po okolí a využívaly studené sprchy.

Večer bylo teplo a krásně a tak mají za sebou všechny oddíly noc pod širákem (mimo čtyřky – ta jde na dvoudenní výlet v pondělí).

Pro informaci – zjistili jsme, že je nutné vysvětlení k fotogalerii: Ing. Kašpar pohání levou rukou vrtuli, což na fotografiích není zcela zřetelné …

19.8. 2009 – Středa

Zase je nádherně – kam se hrabou červencové termíny! Dopoledne se soutěžilo v Pardubicích – Jan Kašpar pořádá leteckou soutěž, perníčky, Velká Pardubická … Večer do cestovatelských glejtů přibude další samolepka!

Odpoledne strávily nejstarší oddíly lehce bojovými hrami v okolí tábora, pětka pak vyrazila nocovat pod širák do lomu za hrad Pařez. Ostatní se večer dozvěděli pořadí z „pardubických“ soutěží – vítězové předchozích dnů utrpěli porážku, pořadí se přesypalo, zabodoval i dosud bodově decentní tým „Šlápot“.

18.8. 2009 – Úterý

Výlet se vydařil – většina oddílů došla přes Prachovské skály do Jičína a vrátila se zpět autobusem – akorát na večeři: kuře na paprice + knedlík (soudě podle fronty na přídavky to byla zatím nejúspěšnější položka na jídelníčku). Večer uspořádal Rouzi a spol dusárnu v jídelně, ukončil ji v 21h přehřátý zesilovač – alespoň to bylo na koho svést … J.

Bez úhony jsme také během dopoledne přestáli kontrolu z krajské hygienické stanice (velká gratulace pro zdravotnici Renču!).

17.8. 2009 – Pondelí

Na Šumavě se závodilo na sněhu – každá výprava dodala závodníky na skok, běh a jízdu na saních. Byť některé části výbavy nevydržely nápor závodníků, závody jsme úspěšně dokončili! Večer v dokončené chaloupce nastoupily výpravy Běhajících trosek , Vinařů, Cestovatelů, Šlápot, Krajánků a veselých slív i s vlajkami. Chvíli jsme si zazpívali, vyhlásili výsledky a hned po večerce se pěkně zatáhlo, zafoukalo. Prověřila nás první bouřka, která nám pěkně umyla tábor. Všichni v pořádku!

16.8. 2009 – Neděle

V neděli ráno jsme odstartovali celotáborovou hru. Na úvod to byla náročná pouť na Velehrad – všichni krajánci, vandrovníci, poutníci a ostatní byli rozděleni do šesti vandrtýmů a zkusili si krátkou, ale náročnou trasou po táboře. Situaci trošku komplikovala skutečnost, že jeden z nejstarších skončil na nosítkách, dva si hráli na siamská dvojčata a několik dalších na slepce. Skutečnou lahůdkou bylo prolézání stolem – viz fotogalerie.

Odpoledne oddíly vyrazily na výlety – nejmenší na brouzdaliště na Pařez (jediná čistá voda široko daleko), ostatní zkusili koupaliště Ostružno (tam už ne …) a Věžák (tam je to trochu lepší). Asi budeme muset pořídit vlastní bazén…. J.

Službu (a tím pádem smůlu) měl nejstarší oddíl – kluci vyráběli zásoby dřeva a holky „čančaly“ naši chaloupku – večer už jsme se sešli u pětimetrové pece (palety + kartony), potom byl ohýnek buřťáček a v deset večer už byl v táboře přímo neskutečný klid.

15.8. 2009 – Sobota

Krásná sluncem prosvícená sobota přivítala mladé táborníky na Blatech. Zavazadla i děti dorazili v naprostém pořádku a ihned se všichni zapojili do táborového života. Stavěly se hangáry, nosilo se dřevo, vybalovalo se, chystalo se,… večerní nástup proběhl zatím v civilu. K večeři byl přírodní kuřecí plátek s bramborovou kaší a okurkovým salátem. Budíček na další den je naplánován na 7:30.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem dospělákům, kteří tábor dlouhodobě připravovali a následně vedli. Zvláště těm, kteří táboru (zdarma) věnují podstatnou část své dovolené!

Poděkování patří také dětem, protože takhle pohodovou sestavu jsme tu snad ještě neměli – atmosféra při soutěžích a vyhlašování byla parádní.

Neméně velký dík patří také všem, kteří táboru jakýmkoliv způsobem přispěli – ceny pro děti, vlajka, materiály pro hry, podpora jídelníčku (koláče, jablka,…) atd.

Napište nám své názory a případné připomínky do „knihy návštěv“!

Tímto končíme deník a těšíme se za rok na viděnou!!!