Tábory BLATA

2010 – Cirkus na Blatech

Termín :14.8.-27.8. 2010

Historie :

Pokud chcete o prázdninách zažít spoustu legrace a zábavy, tak je pro vás všechny připraven právě náš tábor. Společně se podíváme různých cirkusů světa na vystoupení klaunů, divokých zvířat, žonglérů….

…. a to vše pod taktovkou „pana řiditelééé.

« z 10 »

Táborový zpravodaj

27.8. 2010 – Pátek

V pátek jsme se probudili do seštivého rána, ale během balení a příprav na odjezd domů se počasí uklidnilo. Všechny děti již mají sbaleno, kola máme naložené na avii. Čeká nás poslední oběd a odjezd domů do Liberce.

Tímto se s Vámi loučí všichni táborníci i celý kolektiv vedoucích kteří pro Vás a Vaše děti tábor připravili. Těšíme se zase na rok nashledanou.

Během roku pravidelně sledujte náš web, budou se zde objevovat nové fotky a nová videa z letošního tábora. Po Novém roce se zde objeví i téma dalšího tábora vč. přihlášek.

26.8. 2010 – Čtvrtek

Ve čtvrtek ráno začínáme balit (oba hangáry), připravuje se závěrečný oheň. Pan Vokáč přivezl dětem předvést letecké modely. A odpoledne se koná závěrečné vystoupení cirkusů v manéži uprostřed tábora (už nesoutěžní), pak vyhlásíme výsledky a po večeři rozdělíme odměny za cirkusové vystoupení. A večer velký táborák.

Zítra uklidíme a mezi 15:30 – 16h se setkáme na parkovišti v Dolním Hanychově.

25.8. 2010 – Středa

Ve středu ráno převzal vládu nad táborem Mára a hned zavedl pro všechny rozcvičku vedenou Zipíkem. Následovala závěrečná soutěž (střelba – luk, vzduchovka, šipky, míčky + znalostní kvíz na téma cirkus). V této soutěži zvítězil cirkus Pandíci a dnes odpoledne vyhlásíme celkové výsledky cirkusového klání. Na 6.místě skončil cirkus Roussíno (305 bodů), po dlouhodobém souboji s cirkusem Toulavá šou (340b), který se v závěru těsně dotáhl cirkus Ne-Néé (350b). Třetí byl cirkus Los Artistos (400b), druzí Pandíci (440b) a zaslouženě zvítězil s velkým náskokem Bleší cirkus (515b).

Ve středu odpoledne si naposledy na kole  vyjel 2.oddíl (Pařezská Lhota – Mladějov) a 4.oddíl (Sobotka – konkrétně cukrárna). 3.oddíl se spolu s 1.oddílem vydali na stopovanou na Pelíšek. Ostatní měli hry v okolí tábora.

Večer jsme měli poslední nástup v šapitó a děti i dospělí si to krásně užili – videa dodáme někdy během podzimu – koukněte občas na web!

24.8. 2010 – Úterý

V úterý byl celodenní výlet: 1.odd. putoval opět po Prachovských skalách, 2.+3.odd. přes Mladějov a trosky do Ktové na vlak a z Libuně pak do tábora. Čtyřka dokončila dvoudenní výlet trasou přes Vidlák do Borku na vlak, 5.oddíl do Jičína a šestka se vlakem dopravila do Staré Paky a přes Bradlec a Kumburk do Valdic a přes Jičín busem do tábora.

K večeři byl studentský řízek s bramborem a zeleninovým salátem, navrch pak puding. Večer je poslední dusárna…

23.8. 2010 – Pondělí

V pondělí odpoledne jsme si „užili“ krátkou bouřku s intenzivním lijákem. Oddíly tak strávily většinu odpoledne plněním úkolů k získání klaunů (cirkusácké hodnosti) nebo hrami v jídelnách a v šapitó. Před deštěm si ještě pátý oddíl vyzkoušel lanovku vybudovanou den předtím Rousim a Romanem.

Večer si šestka na ohních v lomu grilovala kuřátka, ostatní čekaly buchtičky se šodó.

22.8. 2010 – Neděle

V neděli odpoledne jsme si užívali krásného počasí, většina oddílů ho využila ke koupání. Večer jsme si sedli k ohýnku a pak většina tábora vyrazila nocovat pod širák – bylo tak hezky a teplo… Šestka se vydala do lomu nad hrad Pařez. 1.-3.odd. si připravily ležení v lomu za táborem, děti se dívaly na hvězdičky, povídaly si, hrály noční hry (ti starší). Pak usnuly a o půlnoci přišla bouřka. Poprvé v historii tábora jsme využili možnost bleskové evakuace a 5 minut byly menší oddíly ve stanech. Šestka byla ve vzdálenější lokalitě, ale stihli se schovat na hradu a pak v dešťové přestávce přeběhli do tábora.

V pondělí ráno opět svítilo sluníčko, posunuli jsme budíček, aby se všichni po noční „bojovce“ mohli dospat. Na dopoledne byla připravená soutěž tria artistek M+M+M, ve které opět zvítězil Bleší cirkus (a upevnil si tak výrazně vedení).

Po výborném obědě (vepřové kostky na hořčici s kaší) se nám zatáhlo a drobně prší, takže to vypadá na program v nejbližším okolí tábora. Výjimkou je 4.oddíl, který se vydává na dvoudenní výlet s noclehem na chatě v Krčkovicích.

21.8. 2010 – Sobota

V sobotu večer proběhla dusárna č. 2 pod vedením DJ Rousiho. Od paní Novotné jsme dostali úžasný dárek plněné perníčky pro všechny táborníky ručně ozdobené portrétem klauna (viz foto). Byly skvělé – moc děkujeme! Děkujeme také se zpožděním všem rodičům, kteří nám dodali dárky při odjezdu!!!

V neděli ráno jsme měli soutěž „Chechtací pytlík“, což byla štafeta ve smíchu na jeden nádech. Zvítězil Bleší cirkus, který se tak posunul do čela bodování. Dopoledne jsme stihli ještě focení v kostýmech a také přípravu jednotlivých cirkusů na závěrečné čtvrteční vystoupení.

K obědu máme svíčkovou (jako obláčky)!

20.8. 2010 – Pátek

Ve čtvrtek jsme využili hezkého počasí a udělali večer místo setkání v šapitó ohýnek (děti se přitom dokrmily opečenými rohlíky – bylo asi 100 a všechny zmizely). Přitom jsme si zazpívali a naše hulákání HEJ, HEJ při písničce Hejkal bylo slyšet až ve vesnici.

V pátek dopoledne byla soutěž „Staň se kovbojem“, ve které zvítězili Los Artistos, kteří vedou také celkově. K obědu byl španělský ptáček. Odpoledne se první tři oddíly šly vykoupat, starší hrály hry v okolí tábora. Šestka vzala lana a slaňovali a šplhali po skalách.

Po večeři (těstovinový salát) jsme měli nástup v šapitó, bez šestky – ti si dali večerní bojovku (všichni přežili bez úhony).

V sobotu se všichni vydali na celodenní výlet: 1.odd. proleze Prachovské skály, 2., 3. + 5.oddíl osedlal kola a vydal se na trasu Mladějov – Libošovice – Kost – Sobotka, 4.odd. poodjel vlakem do Turnova na pěší trasu Hlavatice – Hrubá Skála a 6.odd. se vypravil také pěšky přes Mladějov a Nebákov na Kost a pak se z Libošovic vrátí vlakem. K večeři budeme mít kuřecí plátky s bramborem.

19.8. 2010 – Čtvrtek

Ve středu dopoledne zvítězil v cirkusácké soutěži Bleší cirkus, který i celkově vede. Večer jsme si opět zazpívali v šapitó.
Ve čtvrtek dopoledne v „hadí“ soutěži překvapivě zabodoval (celkově doposud poslední) cirkus Toulavá šou, před obědem jsme ještě stihli „uměleckou“ soutěž ve výstavbě maket cirkusu.
Odpoledne vyrazil čtvrtý a pátý oddíl na kolo a šestka se šla plavit na vlastnoručně připravených vorech na Pařezský rybník a stavět přístřešky do lesa (vodní test v nich následně podstoupili posléze mokří oddíláci). Dvojka s trojkou měli oddílové soutěže v okolí tábora, první oddíl se šel podívat na vory a pak procházkou přes Pařez do tábora.
Svítí sluníčko a v kuchyni se připravuje čočka s uzeným.

18.8. 2010 – Středa

Vzhledem k počasí se autobus zpět z Jičína opravdu hodil – dovezl nás až k táboru, kde nás čekala skvělá večeře (slepice na paprice) – fronta na přídavky byla dlouhá.
V úterý večer si děti užily dusárnu v šapitó, neboli taneční party vedenou DJ Roussi. Po promoklém včerejšku a propršelé noci se počasí konečně umoudřuje, už se těšíme na slibované sluníčko!

Ve středu dopoledne vedou klauni soutěž v cirkusácké zručnosti., v kuchyni se dělají řízečky. Po poledním klidu většina oddílů využila hezkého počasí a rozprchla se po okolí a hrála různé hry. Druhý oddíl vyrazil na Pelíšek a k Turistické chatě. Čtvrtý oddíl si uvařil sám na lávovém kameni na ohni výborné bramboráky. K večeři bylo lečo s klobásou a zákusek.

17.8. 2010 – Úterý

Pondělní odpoledne využily menší oddíly (1-3) k první vyjížďce na kolech – na dětské hřiště a nanuka do Mladějova. Cestou zpátky potkali menší přeháňku a zahráli si na sardinky v autobusové zastávce v Zámostí. Po večeři (rizoto) jsme se opět sešli v šapitó, vyhlásili výsledky dopoledních soutěží a pak do večerky zpívali.

V úterý je tradičně celodenní výlet – s výjimkou 5.oddílu (Hlavatice – Kopicův statek – Sedmihorky, s využitím vlaku) se všichni ostatní vydali přes Prachovské skály do Jičína, zpět mají objednaný autobus.

16.8. 2010 – Pondělí

V neděli večer se děti nejdřív nacpaly nudlemi s mákem a pak proběhl první slavnostní nástup cirkusáků v nazdobeném šapitó. Mezi děti v krásných kostýmech vyrazili (s hudebním doprovodem: „Šaškové počmáraní“) ředitel cirkusu s manažerem, hadí ženy krotitelé, klauni a  dva siláci.

Po vyhlášení výsledků dopoledního zápolení (vedou cirkusy „Los Artistos“ a „Bleší cirkus“), jsme se přesunuli k ohýnku a opekli si buřtíky (případně chleba) a přitom jsme si stihli i zazpívat. V táboře všichni zdrávi a v pohodě, počasí též (bouřka se nám vyhnula)!

V pondělí ráno proběhl silácký trojboj a s přehledem zvítězil cirkus „Pandíci“ (fotky jednotlivých cirkusů si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

15.8. 2010 – Neděle

Táborníci ze sluncem zalitých Blat zdraví rodiče a kamarády!
Na rozdíl od Liberce nás Český Ráj přivítal sluníčkem a teplem (pár kapek spadlo jen nad ránem), snad nám to vydrží.
Sobotní odpoledne bylo hlavně ve znamení hromady práce pro dospěláky a děti z větších oddílů – po ubytování jsme museli na dřevo, postavit dva hangáry – na kola a budoucí šapitó. Menší děti se seznamovaly mezi sebou, s vedoucími a s táborem a jeho okolím.
Večer jsme si sedli kolem promáčeného ohniště, představili vedoucí a ostatní personál (pokusíme se co nejrychleji zaktualizovat tyto informace na webu – tam nám to trošku uteklo :-). Pak jsme si chvíli zazpívali a v půl desáté už byl v táboře poměrně klid.

Totéž platí i o nedělním ránu, nikdo z dětí tábor v šest ráno nebudil. Od rána je krásně, dopoledne jsme děti rozdělili do jednotlivých cirkusů (seznamy pro celotáborovou hru si můžete stáhnout zde). Všichni začínají na nejnižší úrovni pomocného personálu, což se promítlo i do úvodní soutěž. Štafeta – co nejrychleji posbírat části cirkusového vybavení, které se vysypalo cestou z vozu. Po výborném obědě (v hrncích nic nezůstalo 🙂 ) oddíly vyrazily na krátké procházky a hry v okolí tábora, současně dokončujeme úpravy v táboře a vylepšujeme šapitó.

Čeká nás první slavnostní cirkusácký nástup.