Tábory BLATA

mafia sicilie

Termín :16.8.-29.8. 2008mafie blata

Historie :

Na našem letošním táboře se přeneseme na Sicílii do 30-tých letech minulého století, kde se utkáme s tamní mafií, vydáme se na sopku Etnu, zúčastníme se cyklistického závodu rallye Sicília, navštívíme zápasy gladiátorů a upečeme si v peci  vlastní pizzu. Proto neváhejte a přidejte s k nám. Čeká na vás pravý Italský tábor.

Táborový deník – BLATA 2008

Zde se dočtete co jsme na táboře dělali pěkně den po dni. Fotografie naleznete pod článkem.

24.8.2008

Hangár to vydržel! Zato s počasím jsem to včera poněkud zakřikl, ještěže to ostatní (zatím) nevědí….

Dopoledne proběhl mafiánský střelecký šestiboj – vzduchovky, kuličkovka, foukačka, prak, míčky a šipky a až do oběda všichni házeli, stříleli atd.
Po dopoledních přeháňkách a mrholení počasí bohužel přitvrdilo a  teplo zrovna taky není… (ale 18°C je asi o trochu víc než v Liberci).

Nejmenší děti jsou ve vyhřátém hangáru  a malují, hrají hry, pohodička. Další dva oddíly se pustily do pizzy a šestka vyrazí na procházku (asi tématickou – že by cíl Turistická chata u Prachovek?).

23.8.2008

V noci pěkně lilo, k tomu vítr, ale ráno zase hezky – zatím máme na počasí docela kliku.

V sobotu je celodenní výlet – vzhledem k deštivému počasí většinou pěšky, busem, vlakem.
Jednička a dvojka jdou společně do Prachovských skal, krom chození je čekají také hry a soutěže. Trojka vyrazila na Trosky, čtyřka s pětkou do Libuně a vlakem k Turnovu na Valdštejn. Nejstarší oddíl pěšmo do Jičína. Hladovce při návratu čeká gulášek.

Večer je přislíbena „dusárna“ v hangáru (už máme aparaturu) – snad to vydrží…

22.8.2008

Dopoledne se hodně soutěžilo – vzhledem k teplému dopoledni jsme řešili pitný režim soubojem rodin v picí štafetě.
Následovalo hledání ústřižků ztracených dokumentů – tajně pořízené fotografie významných kmotrů. Bylo třeba ústřižky nalézt v lomu, po jednom je nanosit do tábora a sestavit fotografie.

K obědu jsme měli (za ty roky poprvé na táboře) smažený sýr. V nádobě na zbytky byla jenom hrstka brambor….
Odpoledne budou oddíly péct pizzu, dělat zmrzlinu, jezdit s formulí, střílet ze vzduchovky (kuličkovky, foukačky, praku,…).

Večer před nástupem probíhá focení oddílů v kostýmech, abychom stihli nechat udělat fotky.

21.8.2008

Nádherné ráno, všichni do lomu – připravit ohniště, kuchařky mají volno! Soutěžní příprava špaget a směsi v kotlících na ohni.

Odpoledne – většina oddílů hry v lesích po okolí, 1. a 2.oddíl jede kvalifikaci Rallye Sicilia (vizfotogalerie).

K večeři se koulí stovky švestkových knedlíků. Šestka plánuje spaní pod širákem.

20.8.2008

Nad ránem nám pěkně sprchlo a k tomu bouřka, ale už po snídani se dělá hezky (většina dětí o bouřce stejně nemá ani tušení).
Dopoledne se jela časovka Giro d´ Italia – asi 1km po mírně stoupající lesní cestě, první oddíl měl oporu v běžících členech šestky – řadu z nich tohle proběhnutí vyčerpalo víc než předchozí závod. O pořadí rozhodoval součet 10 nejlepších časů v každé rodině.

Odpoledne – po oddílech výlety – kolo (4.), hry v okolí tábora(ostatní).

Večer – asi hodinové zpívání (U nás HEJ, HEJ, hejkal straší v lese…..)

19.8.2008

Je nádherně a máme celodenní výlet, většinou s koupáním: 1.+2.oddíl vyrazil na kole do Ostružna, 3. oddíl na kole na hrad Kost a do Sobotky, 4.oddíl pěšky přes Prachovské skály do Jičína a cestou koupání, 5.oddíl taky kolo na Kost a do Sobotky a 6.oddíl na kole do Dětenic. Máme se fajn!

V úterý večer proběhlo v cassinu hudební vystoupení jednotlivých rodin. Kvalitou jsme byli ohromeni, po táboře vložíme na web i videa!

18.8.2008

Za ranního sluníčka začíná další soutěž – nejdříve nákup kontrabandu, jehož hodnota se úspěšným pronesením přes hranici zdesetinásobí. Finanční hotovostí rodin to večer pěkně zamávalo (směrem nahoru, samozřejmě!).

Odpoledne většina oddílů vyjela poprvé na kole – prckové do Mladějova, větší na Nebák.

Večer v cassinu již bylo rušněji, zvláštní pochvalu a finanční odměnu dostal celý šestý oddíl za bleskové zpracování hory dřeva.

17.8.2008

Už neprší a tak začínáme s programem – útěk mafiánů z vězení, pěkně po rodinách (11-12 dětí od 6 do 16 let). Utekli a přežili všichni, újmy doznal jenom Cattani, který musel čelit 70 hodům hadrákem.

Odpoledne proběhly první obhlídky okolí, dobudovávání tábora a v plném proudu je stavba pece – slavnostní zažehnutí by mělo být ve středu.

Večer se poprvé všichni mafiáni (rozdělení do rodin z jednotlivých sicilských měst) sešli v cassinu, dostali zpěvníčky a nábojnice na krk. Z každé soutěže si rodiny odnáší zajímavé obnosy – od 2,5 po 15 miliónů speciální táborové měny. Každá rodina má bytelnou truhlu na své výnosy. Potom následovalo opékání buřtíků.

16.8.2008

V táboře sice bylo mokro a trochu pršelo, ale proti odjezdu z Liberce to byla pohoda. Za vydatné pomoci větších dětí jsme stihli postavit malý hangár na kola a také velký hangár s kamínkama – Cassino na večerní nástupy.

Večer jsme tak děti uvítali zatím ještě v civilu, ale v teple!

15.8.2008

Zítra 16.8. odjezd na Italský tábor ve 14:00 z parkovište u TSML – Dolní Hanychov…